.

10 czerwca 2017

Mini omlety

Wczoraj moje dzieci "złożyły zamówienie" na sobotnie śniadanie. Miały być jajka, parówki i chleb. Pomyślałam, że to trochę nudne więc postanowiłam połączyć składniki i zrobić mini omlety lub jak kto woli placuszki 😉



SKŁADNIKI:

4 jajka L
3 parówki
0,5 papryki czerwonej
ok.10dkg sera żółtego
5-6 kromek chleba (biały, tostowy, graham lub jaki kto lubi)
łyżka kaszy manny błyskawicznej
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
ok.100ml mleka 0,5%
posiekany szczypiorek
sól, pieprz
Ja dodałam też pusztę węgierską
tłuszcz do smażenia


Chleb, paprykę i ser pokroić w dosyć drobną kostkę. Parówki pokroić w plasterki lub półplasterki, szczypiorek posiekać. Jajka roztrzepać w misce z mlekiem i jogurtem. Dodać pozostałe składniki i wymieszać. Odstawić na chwilę (3-5 min.), żeby kasza i chleb wpiły wilgoć. Następnie ponownie wymieszać i można smażyć.





PORADY:
-Proponuję używać płaskiej i szerokiej łopatki do smażenia ponieważ wygodniej przewraca się nią delikatne omleciki.
-Do smażenia używajcie zawsze takich tłuszczów, których kwasy nie rozpadają się podczas obróbki termicznej.
-Omleciki  dobrze smakują same jak i z surówką lub ketchupem.

SMACZNEGO!
😋




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz