.

19 kwietnia 2018

Chleb z marchewką "Karotka"



Jakiś czas temu spróbowałam chleba z marchewką i bardzo mi posmakował.  Był to jednak "kupny" chleb z bliżej nie znanym mi składem więc postanowiłam sama go upiec. Zarówno składniki jak i mieszanie ciasta są bardzo proste, a smak... o wiele lepszy niż ten ze sklepu. Chlebek jest delikatny, sprężysty i lekko wilgotny czyli taki jak lubię.

Składniki:
· 4-5 surowych marchewek (długość około 20-22cm., średnica około 2cm.) startych na drobnej tarce, ale nie miałko
·1kg. mąki ( ja dałam 0,6kg. białej i 0,4kg. pszennej pełnoziarnistej)
· 2 opakowania drożdży instant (7g. każde)
· 1 łyżeczka cukru
· 1,5-2 łyżeczki soli
· 0,5 litra ciepłej wody
· 3 łyżki oleju

Wszystkie składniki wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić na około godzinę. Po około 40-tu minutach włączyć piekarnik na 180°- termoobieg lub 200°- bez termoobiegu. Na sam spód piekarnika wstawić blaszkę lub metalowy pojemnik i wypełnić wodą.
Kiedy ciasto wyrośnie usunąć z niego nadmiar powietrza czyli trochę pognieść i przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Teraz można naciąć ostrym nożem i opruszyć mąką.  Zostawić na około 10 minut po czym wstawić do pieczenia.
Piec około 50 minut po czym wyjąć go z blaszki, położyć na kratce i dopiekać przez około 10 minut w temperaturze 200° - termoobieg lub 210-220° - bez termoobiegu.
Po upieczeniu studzimy na kratce.




* do ciasta można również dodać kminek, zioła, nasiona lub bakalie
* ciasto mieszałam robotem z końcówką do zagniatania czyli hakiem
* zaraz po upieczeniu spryskać lub posmarować wierzch bardzo zimną wodą

Smacznego!

1 komentarz: