.

3 lipca 2018

Letni tort urodzinowy na biszkoptach bez proszku do pieczenia


Jak co roku i tym razem zrobiłam torta urodzinowego dla moich dzieci.
Zaczynamy od upieczenia biszkopta np. takiego: KLIK

 Informacje

1. Mój tort musiał być duży więc blaty piekłam na blaszy z zestawu piekarnikowego.
2. Podane ilości składników są dostosowane do torta, którym musiałam obdzielić dziesięć osób w tym sześć nastoletnich tortożerców 😁, a i tak było im mało 😵😂
3. Śmietanę, którą miesza się z galaretką można ubijać za pomocą rózgi lub ręcznego robota ponieważ są to małe porcje. Misa w moim robocie ma pojemność 6,7 litra dlatego ubijałam ją rózgą 💪
4. Gonił mnie czas więc nie mam zdjęć z barwienia masy 😔 dlatego wstawiłam screena z Pinterest.

Składniki:

- biszkopt
- 2,5 litra śmietanki 30%
- śmietan fix
- 3 galaretki o dowolnych kolorach
- barwniki spożywcze (u mnie zestaw Dr.Oetker, czerwony, niebieski, zielony i żółty)
- cukier waniliowy (7 torebeczek na 1 litr śmietanki)
- cukier puder (dwie łyżki na 1 litr śmietanki)
- owoce do dekoracji (u mnie borówki, winogron, maliny, porzeczki, jeżyny, mango)
- dodatkowo dałam liście mięty, a różyczkę położyła moja córcia.

Poncz:
- 1 cytryna
- 1 duża pomarańcza
- 0,5 litra przegotowanej, chłodnej wody
Wodę wlać do pojemnika, miseczki. Dodać sok z owoców i wymieszać.

Wykonanie:

1. Upiec biszkopt. Po wystudzeniu nasączyć blaty ponczem.
2. Pierwszy blat biszkopta (spód) położyć na podkładzie.
3. Zagotować wodę i rozpuścić galaretki, każdą w szklance wody. Odstawić do przestudzenia.
4. Dobrze schłodzoną śmietankę (2,2 litra) wlać do misy robota, dodać cukier waniliowy i puder.  Zacząć ubijać na średnich obrotach, a kiedy lekko nabierze powietrza dodać śmietan fix i zwiększyć obroty.
5. W wewnętrznej stronie rękawa cukierniczego zrobić cienkie"ślady" barwnikami i wypełnić śmietaną.


6. Zapełnić powierzchnię biszkopta tworząc dowolne wzory i przykryć drugim blatem. Czynności powtórzyć na drugim i trzecim blacie następnie wstawić tort do lodówki.
7. Jedną, przestygniętą, ale płynną galaretkę wstawić do zamrażarki, żeby szybciej zaczęła tężeć. Tutaj trzeba bardzo pilnować. Galaretka ma ZACZYNAĆ tężeć! Kiedy jej konsystencja zaczyna zmieniać się należy wyjąć ją z zamrażarki i dokładnie wymieszać.
8. Teraz 100 ml. śmietanki trzeba ubić, ale nie do pełnego ścięcia, ma być luźniejsza niż ta do przekładania tortu, trochę jak śmietana 18%. Ciągle ubijając dodajemy galaretkę i łączymy.
9. To samo robimy z resztą galaretek.
10. Wyjmujemy torta z lodówki.
11. Masy z galaretkami wkładamy do rękawa. Robimy to łyżką. Kolory naprzemiennie. Dekorujemy wierzch tworząc 🤔... co przyjdzie do głowy.
12. Uzupełniamy dekorację owocami.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz